Fundacja Hospicyjna poszukuje partnerów, którzy pomogą sfinansować projekt edukacyjny skierowany do studentów Uniwersytetów Medycznych. Chcesz pomóc? SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI.

Żaden lek ani terapia nie będą skuteczne, dopóki chory ich nie zastosuje. Sztuka komunikowania się jest więc niezbędnym elementem powodzenia procesu leczenia. Środowisko medyczne (lekarz, pielęgniarka, personel techniczny) umiejętnie komunikując się z pacjentem, budują dobre relacje i wzmacniają jego zaufanie. Efektem jest akceptacja zaleceń medycznych i wzrost skuteczności leczenia.
Już dziewiąty rok Fundacja Hospicyjna przygotowuje kampanię społeczną „Hospicjum to też Życie” tym razem poświęconą sztuce komunikacji w opiece medycznej. Działania kampanijne przeprowadzane będą pod hasłem „Zdrowa rozmowa pomaga leczyć. Mów – Słuchaj – Zaufaj".
Naszym celem jest stworzenie platformy do wymiany doświadczeń na temat roli prawidłowej komunikacji w przebiegu leczenia oraz zwrócenie uwagi na poprawę jakości komunikacji między środowiskiem medycznym a pacjentem i jego rodziną. Zależy nam również na ukazaniu dobrych i sprawdzonych wzorców oraz potrzeby nabywania umiejętności właściwej komunikacji przez studentów medycyny.
W efekcie liczymy na wzrost świadomości społecznej, dotyczącej znaczenia zdrowej komunikacji w utrzymaniu dobrych relacji na linii środowisko medyczne – pacjent – rodzina chorego, a także na stworzenie modelu porozumiewania się.

Włącz się do dyskusji na naszej stronie!

W akcji bierze udział większość ośrodków paliatywno-hospicyjnych z całej Polski.

 

ZOBACZCIE NASZ SPOT:

 

 

W czasie trwania kampanii Fundacja Hospicyjna będzie prowadzić zbiórkę publiczną poprzez możliwość wysłania charytatywnego SMS-a oraz wpłat na konto. Zebrane pieniądze zostaną wykorzystane na przeprowadzenie szkoleń ze sztuki komunikacji dla zespołów hospicyjnych oraz środowiska medycznego.


Dziękujemy!

W pewnym mieście do pewnej gazety przyszedł list. Był tą przysłowiową ostatnią kroplą, która przekonała nas do tematu kolejnej fundacyjnej kampanii. Listy wysyła się z różnych miejsc, ten powstał w otchłani trwogi o własne człowieczeństwo. Publikujemy go w całości za zgodą autorki. List w całości możesz przeczytać TUTAJ

Ważniejsze wydarzenia kampanii
9 października 2012 roku — konferencja prasowa inicjująca IX kampanię, siedziba PAP-u,
• Od 13 października 2012 roku — Światowy dzień Hospicjów i Opieki Paliatywnej, ogólnopolska akcja tradycyjnych już koncertów pod hasłem „Głosy dla Hospicjów”, zorganizowana przez ponad 60 hospicjów w Polsce.
druga połowa listopada — debaty w miastach uniwersyteckich, organizowane przez lokalne hospicja, oraz debata w SWPS.
25 listopada 2012 roku — Dzień Fundacji Hospicyjnej w Programie 1 TVP.
31 grudnia 2012 roku — zakończenie IX kampanii „Hospicjum to też Życie”.
Luty 2013 rok — publikacja rezultatów kampanii na portalu www.hospicja.pl, www.fundacjahospicyjna.pl, stronie kampanii www.zdrowarozmowa.pl oraz na stronach partnerów.
 

Tegoroczna kampania Hospicjum to też Życie jest już dziewiątą odsłoną organizowanych od 2004 roku wielkich jesiennych akcji, mających na celu wszechstronną promocję różnych aspektów działalności hospicyjnej. O poprzednich kampaniach możecie przeczytać  TUTAJ
 

Naszą akcję wsparli:

Patronat honorowy
Ministerstwo Zdrowia


Patronaty merytoryczne
Polskie Towarzystwo Psychoonkologiczne, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej


Partnerzy merytoryczni
Prof. dr hab. n. med. Maciej Krzakowski — Krajowy Konsultant w dziedzinie Onkologii Klinicznej
Dr. psych. ks. Piotr Krakowiak SAC — Krajowy Duszpasterz Hospicjów
Fundacja Lubię Pomagać
Instytut PBS
Agencja badawcza Research Now


Ambasadorzy kampanii
Dorota Kolak i Jerzy Stuhr


Patronaty medialne
TVP SA, WP.pl, PRoto.pl, NGO.pl, wiara.pl, Instytut Monitorowania Mediów, Polska Agencja Prasowa, tygodnik „Gość Niedzielny”, miesięczniki „Moda na Zdrowie” i „Żyjmy Dłużej”

Sponsor
Firma Satel

O naszych ambasadorach i ekspertach przeczytasz TUTAJ

 

 

Projekt: Mr. Bloom, Realizacja Artnet.pl